Somut Olmayan Kültürel Miras Aktarımında Müze Eğitimi

342 Zeynep Safiye BAKİ NALCIOĞLU T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı KAYNAKLAR • “28.02.2017 MEB Kararı”, (2017). http://tegm.meb.gov.tr/www/2017-2018-egitim-ogretim-yilinda-okutula- cak-secmeli-derslerin-secimine-iliskin-aciklama/icerik/431, Erişim Tarihi: 05.11.2017. • “Centre for traditional culture – school museum of Pusol pedagogic Project”, (2009). https://ich.unesco . org/en/BSP/centre-for-traditional-culture-school-museum-of-pusol-pedagogic-project-00306, Erişim Tarihi: 01.11.2017. • “Community project of safeguarding the living culture of Rovinj/Rovigno: the Batana Ecomuseum”, (2016). https://ich.unesco.org/en/BSP/community-project-of-safeguarding-the-living-culture-of-rovinj-ro- vigno-the-batana-ecomuseum-01098, Erişim Tarihi: 01.11.2017. • “Education and training in Indonesian Batik intangible cultural heritage for elementary, junior, senior, vo- cational school and polytechnic students, in collaboration with the Batik Museum in Pekalongan”, (2009). https://ich.unesco.org/en/BSP/education-and-training-in-indonesian-batik-intangible-cultural-herita- ge-for-elementary-junior-senior-vocational-school-and-polytechnic-students-in-collaboration-with-the-ba- tik-museum-in-pekalongan-00318, Erişim Tarihi: 01.11.2017. • “Examination of the reports of States Parties on the implementation of the Convention and on the current status of elements inscribed on the Representative List of the Intangible Cultural Heritage of Huma- nity”, (2017), Kore, Jeju Adası. ITH/17 /12.COM/8.b , https://ich.unesco.org/en/12com, Erişim Tarihi: 12.12.2017. • “Fandango’s Living Museum”, (2011). https://ich.unesco.org/en/BSP/fandango-s-living-museum-00502, Erişim Tarihi: 01.11.2017. • “Museum Definition”, ICOM (2007). http://icom.museum/the-vision/museum-definition/, Erişim Tarihi: 03.11.2017. • “Register of Good Safeguarding Practices”, (2017). https://ich.unesco.org/en/lists?text=&type[ ]=00005&- multinational=3&display1=inscriptionID#tabs, Erişim Tarihi: 10.11.2017. • “Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi”, (2005). Millî Folklor , Fr. Çev.: M. Öcal Oğuz, İng. Çev.: Yeliz Özay, Göz. Geç.: Pulat Tacar, Yıl: 17, Sayı: 65, s.: 163-171. • Alivizatou, Marilena (2011). “Intangible Heritage and Erasure: Rethinking Cultural Preservation and Con- temporary Museum Practise”, International Journal of Cultural Property . No. 18, 37-60. • Burnham, Rika, Elliott Kai-Kee (2015). Müze Dersleri Yorum ve Deneyim. Çev.: Aylin Onacak. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. • Hooper-Greenhill, Eilean (1999). Müze Ve Galeri Eğitimi . Çev.: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapçı, Yay. Haz.: Bekir Onur. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. • İlköğretim Halk Kültürü (6. Sınıf) Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü, 2006. • Kim, Hongnam (2004). “Intangible Heritage and Museum Actions”. Keynote Speeches, ICOM News, No: 4, 18-20. • Kutlu, M. “Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunmasında Eğitime Yönelik İlk Adım: Halk Kültürü Dersi”, Millî Folklor , 2009, Yıl: 21, Sayı: 82, s. 16-17. • Ölçer Özünel, Evrim (2013). Camekândan Canlı Performansa Somut Olmayan Kültürel Miras ve

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz