Opera Ve Geleneksel Kültürün Buluşması: Karyağdı Hatun Operası

186 Dr. Ayça Nur KİP AKYOL T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Fotoğraf 7: Karyağdı Hatun ve arkadaşlarının gergefle nakış işleme sahnesi. Karyağdı Hatun operasını 27 yıl sonra sahneye koyan Aytaç Manizade; K aryağdı Ha- tun’un yaşadığı rivayet edilen 15. yüzyıla ait kıyafetlerin yazılı olarak tasvir edildiğini, ancak gör- sel olarak yararlanılabilecek malzemeye ulaşamadıklarını, Etnografya Müzesi’ni gezip bu ko- nudaki kitapları taradıklarını, Anadolu Selçuklu dönemiyle ilgili uzman görüşlerine başvurularak kostümlerin hazırlandığını söylemiştir (Kip Akyol, 2016: 68). Karyağdı Hatun operasında gelenekler müzikle ve oyunculukla sahneye taşınmıştır. Dü- ğün sahnesinde Ankara oyun havalarında seğmenler dans etmiştir. Opera sanatçılarına seğmen halk danslarını öğretmek için dışarıdan bu dansı yapan seğmenler gelerek özel ders vermiştir. Son sahnede de “Sordum Sarı Çiçeğe” adlı ilahi, bestecinin orkestra ve koro düzenlemesiyle tüm koro tarafından söylenmiştir.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz