Alevi-Bektaşi Geleneğinde Hz. Ali - Kişileştirme ve Plastik

190 Yrd. Doç. Dr. Gülten GÜLTEPE T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı KAYNAKÇA • Bashir, Shahzad (2013). Fazlullah Esterabadi ve Hurufilik. Çev: Ahmet Tunç Şen. İstanbul: Kitapyayınevi. • Berkli, Yunus (2011). Türk Sanatında Avrasya Üslubunun Evreleri (Avrupa ve İslam Sanatına Etkileri). Erzurum: Atatürk Ünv. Yayınları. • Çoruhlu, Yaşar (2014). Kozmolojik, Mitolojik, Astrolojik, Dini ve Edebi Tasavvurlara Göre Türk Sanatında Hayvan Sembolizmi. Kömen Yayınları. Konya. • De Yong, Frederich. (2014). “Bektaşilik’te İkonografi: Dini Kıyafetlerde, Ayinlerde Kullanılan Eşyalarda ve Resim Sanatında Sembolizm ve Temalar Üzerine Bir İnceleme”. Hazırlayan: Ahmet Yaşar Ocak. Tarihten Teolojiye İslam İnançlarında Hz. Ali. Ankara: Türk Tarih Kurumu. 265-288. • Gültepe, Gülten (2015). “Türk Kültür ve Medeniyetinde Oyun-İnanç ve Maske”, Uluslararası Oyun ve Oyuncak Kongresi Bildiriler Kitabı. Erzurum: ss. 601-610. • Gültepe, Gülten (2016). Plastik Sanatlarda Soyut Somut Gösterge ve Görseller Üzerime Metaforik Bir Yaklaşım. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlik Tezi, • Güngör, Özcan-Aksoy (2012). Erdal, “Sosyolojik Açıdan Alevi/Bektaşilerde Tenasüh İnancı”, Türk Kültürü ve Hacı Bektaşi Veli Araştırma Dergisi. Sayı 62: 249-270. • Kansızoğlu, Yakup (2004). Şifreci Yanılgı Hurufilik Tasavvuru / Harf Gizemciliği v e Kur’an Yorumuna Olan Etkileri. İstanbul: Rağbet Yayınları. • Melikoff, Irene (2014). “Bektaşi-Aleviler’de Ali’nin Tanrılaştırılması”, Tarihten Teolojiye İslam İnançlarında Hz. Ali. Hazırlayan: Ahmet Yaşar Ocak. İstanbul: Türk Tarih Kurumu. 80. • Ocak, Ahmet Yaşar. (2014a). “Babailer İsyanından Kızılbaşlığa: Anadolu’da İslam Hetoroksisinin Doğuş ve Gelişim Tarihine Kısa Bir Bakış”. Ortaçağlar Anadolu’sunda İslamın Ayak İzleri Selçuklu Dönemi. İstanbul: Kitapyayınevi. 69-102. • —. (2014b). “Ortaçağlar Türkiye’sinde Tasavvufun Yerleşmesi: İran Tesirleri Meselesine Kısa Bir Bakış (13.-15. Yüzyıllar)”. Ortaçağlar Anadolu’sunda İslamın Ayak İzleri Selçuklu Dönemi. İstanbul: Kitapyayı- nevi. 358-366. • —. (2014d). “Türkiye Tarihinde İslam’ın İkinci Yüzü: Anadolu’da Şiilik Meselesini Yeniden Düşünmek Yahut İsmaili Etkilere Dair”. Ortaçağlar Anadolu’sunda İslamın Ayak İzleri Selçuklu Dönemi. İstanbul: Kitapyayınevi. 339-357. • Ögel, Bahaeddin (2010). Türk Mitolojisi I. Ankara: Türk Tarih Kurumu. • Öney, Gönül (1992). Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy