­ AVLAKKAYA - MUTTALİP ROTASI | Kültür Portalı

Avlakkaya - Muttalip Rotası - Eskişehir

Eskişehir’e 25 kilometre uzaklıktaki Beylik Köprü’de iniyoruz ve kuzey yönde bulunan vadiye giriyoruz, rotaya girildiği gibi yeşillikler içinde Avlağı Deresi ile yol almaya başlıyoruz. Çok keyifli doğa harikası bir parkurdan sonra yaklaşık 1,30 kilometre ilerleyerek varacağımız şelaleye kadar Avlağı Deresi’ni iki yerde geçiyoruz. Daha sonra güney yönde meşe ağaçları içinde devam eden rotamızda Gök Tepe’nin altına geldiğimizde, 3,30'uncu kilometrede yine Avlağı Deresi’ni geçiyoruz. Dere boyunca yine meşe ağaçları arasında ilerleyen rota 1245 m kotundaki Bozdağ köyü yolunu 9,50. kilometrede kesiyor ve sonrasında güneybatı istikametinde yükselmeye devam ederek tarlaların arasından 3,20 kilometre ilerleyince de Sündiken Dağları’nın 1423 m yüksekliğindeki Boztepe zirvesine (Anten kulelerinin bulunduğu tepe) varıyoruz. Buradan tüm Eşkişehir’ i kuşbakışı izleme keyfinden sonra dağın güney yüzündeki sırtlardan inişe geçip Muttalip’ te rotayı tamamlıyoruz.

• Gidiş: Eskişehir İlçeler Terminali’nden Mihalgazi Kaplıca Araçları
  • Dönüş: Muttalip - Büyükşehir Belediye Otobüsleri ya da Yıldız Minibüsleri

Kaynak: - Eskişehir Valiliği.(2014). Eskişehir Rehberi(5.Baskı)

Eskişehir Turizm Aktiviteleri

Konum Bilgileri

Görüntülenme Sayısı : 7550    Eklenme Tarihi : 29 Ağustos 2014 Cuma    Güncellenme Tarihi : 13 Ağustos 2020 Perşembe